27-28 листопада 2024 року на кафедрі сімейної медицини і терапії ПДМУ було проведене проміжне оцінювання ступеня оволодіння компетентностями лікарів-інтернів І року навчання з фаху «Загальна практика-сімейна медицина».
Даний метод контролю лікарів-інтернів є важливим етапом освітнього процесу, спрямованим на визначення рівня засвоєння теоретичних знань,практичних навичок та формування професійних компетентностей. Зокрема, для спеціальності "Загальна практика – сімейна медицина" воно має особливе значення, оскільки передбачає підготовку висококваліфікованих фахівців, здатних забезпечувати первинну медико-санітарну допомогу.
Основною метою проміжного оцінювання є виявлення сильних і слабких сторін підготовки лікарів-інтернів, корекція індивідуальних освітніх траєкторій та підвищення якості навчання. Також оцінювання дозволяє визначити рівень готовності до виконання професійних обов'язків відповідно до стандартів підготовки сімейного лікаря. Етапами проведення оцінювання стали теоретична частина, яка виявила обізнаність інтернів з діагностики та лікування найпоширеніших захворювань на первинному рівні, профілактики захворювань, принципів диспансеризації та вакцинації.
Практична частина включала в себе оцінку вмінь виконувати базові медичні маніпуляції (наприклад, вимірювання артеріального тиску, проведення ін'єкцій, зняття ЕКГ), а також комунікативних навичок під час спілкування з пацієнтами. Обов'язковою складовою була оцінка клінічного мислення. Лікарям-інтернам пропонувались клінічні ситуаційні задачі, де вони мали продемонструвати навички аналізу симптомів, формулювання попереднього діагнозу та вибору оптимальної тактики лікування.
Отримані дані дозволили викладачам визначити ефективність методів навчання, а інтернам – отримати зворотний зв’язок щодо свого прогресу. Проведення проміжного оцінювання лікарів-інтернів є невід’ємною складовою процесу підготовки кваліфікованих фахівців у сфері сімейної медицини. Воно забезпечує об’єктивну оцінку рівня сформованості професійних компетентностей та сприяє підвищенню якості медичної освіти.